możesz mi bliżej naświetlić tą instrukcję bo każdy mówi trochę co innego, wcozraj mechanik "pdpowiedział" mi że wspomaganie czyszczenia odbywa się na 4 biegu w zakresie obrotów 1800-2500, czy to znaczy że mam się postarać o tor testowy ??
Kurcze mam stres przed tą trasą :?
Lukicrx, Kontrolka zapala sie przy poziomie 50 lub 60% (raczej 60%).
Procedura regeneracji DPF powinna zacząć się po przekroczeniu 45% zapełnienia.
Jeśli miałeś 22% to oznacza to, ze filtr w jakis tam sposob sie regenrował.
Ale jesli to bylo na przestrzeni kiludziesieciu km, to coś jest nie teges.
Mi w tej chwili FAP wypala się w ciagu 10 maks 15 minut jazdy w mieście!!!!
Na trasie to powinien być moment. Na pewno nie przez 50 km...
Ja mam prawie 30.000 km i kontrolka zapalila mi sie tylko raz i to po 10 minutach juz zgasla.
Wazna wskazówka - nie ma co kombinowac z ostrą jazdą, albo na czwartym biegu, czy coś.
Chodzi o to, ze podczas regeneracji ECU tak opoznia kąt wtrysku, zeby uzyskac EGT na poziomie 850st C.
Zeby ulatwic sprawę nalezy po prostu jechac z rowną predkością. Chodzi o to, zeby nie przyspieszac i nie zwalniac caly czas. Bo jak gaz trzymamy rowno, to ECU sobie ustala te 850 st C i jest git.
Tak samoc jak hamujemy silnikiem, to temp spada - dlatego najlepiej wrzucic na luz, bo wtedy tez temp rosnie do 650 st C.
Z tym, ze zaznaczam, ze to jest niepotrzebne. Sprawny DPF powinien sie wypalac bez zadnych czarów marów.
Ja czasem mu tylko pomagam w ten sposob jak slysze, ze wlasnie trwa procedura, a juz dojezdzam do celu.
Normalnie to olewam, bo >naprawdę<, sprawny DPF wypala sie szybko i bez problemow.
Co jest u Ciebie tego nie wiem - albo złe paliwo, albo jakis error.
Sugeruję, zeby moze jednak wymienili Ci ten czujnik, ktory zglosil sie błędem.
Chyba przekombinowałem z tą ostrą jazdą , bo z tego co piszesz Mikrus robiłem ganz na odwrót 8) mieszałem w biegach , hamowałem silnikiem itd. itp. także możliwe że wręcz utrudniałem procedurę, ale muszę to tak czy inaczej skonsultowac na innym serwisie żebym miał jasność sprawy, ale dzięki za twój opis rozjąsnił mi sprawę
Jasne czytałem ze trzy razy, ale problem polega na tym że auto jakby się nie stosuje do tego co pisze w opisie Mikrus-a, czy mam mu pokazać żółtą kartkę ??
[ Dodano: Pon 24 Mar, 08 20:27 ]
To znowu ja , chciałem się wyżalić publicznie i chyba to najlepsze miejsce , po perypetiach z DPF-em (chwilowo, od czwartku :wink: jest spokój) naszła mnie wena aby podsumować moje obserwacje, może to i przypadek że mam takiego pecha ale czemu sam mam odkrywać wszystkie mankamenty wynalazku zwanego DPF (no z pomocą kolegów z forum i gdyby nie wasza wiedza mogłoby się skończyć tragicznie dla osób postronnych ) pomijając fakt tych dwóch awarii bo mogą się zdarzyć, urzeka mnie fakt serwisu na temat problemu, czarę goryczy przelała ulotka SAP którą w końcu przeczytałem i dochodzę do wniosku że powinien to być dokument udostępniany przed zakupem auta :!: , niby wszystko jest cacy i wogóle wszystko dzieje się bez naszego udziału to po co ulicha ta ulotka? po co tak szczegółowy opis co będzie jeśli krok wcześniej nie poskutkuje, mam wrażenie że to pieprzony wynalazek który jest średnio dopracowny i ćwiczą go na króliczkach zwanych klientami a ja mówię NIE, bo jakbym chciał takie szopki i godziłbym się na niedogodności zgłosiłbym się dobrowolnie na testy, i jesli mój problem będzie się nawarstwiał będą kłopociki bo nie po to zdecydowałem się na wóz za ponad 100 tysi żebym się bujał po serwisach częściej jak pomiędzy przeglądami.
[ Dodano: Pon 24 Mar, 08 20:33 ]
No i Wesołych Świąt jeszcze trzy i pół godziny
Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
To znowu ja , chciałem się wyżalić publicznie i chyba to najlepsze miejsce , po perypetiach z DPF-em (chwilowo, od czwartku jest spokój) naszła mnie wena aby podsumować moje obserwacje, może to i przypadek że mam takiego pecha ale czemu sam mam odkrywać wszystkie mankamenty wynalazku zwanego DPF (no z pomocą kolegów z forum i gdyby nie wasza wiedza mogłoby się skończyć tragicznie dla osób postronnych ) pomijając fakt tych dwóch awarii bo mogą się zdarzyć, urzeka mnie fakt "wiedzy" serwisu na temat problemu, czarę goryczy przelała ulotka SAP którą w końcu przeczytałem i dochodzę do wniosku że powinien to być dokument udostępniany przed zakupem auta , niby wszystko jest cacy i wogóle wszystko dzieje się bez naszego udziału to po co ulicha ta ulotka? po co tak szczegółowy opis co będzie jeśli krok wcześniej nie poskutkuje, mam wrażenie że to pieprzony wynalazek który jest średnio dopracowny i ćwiczą go na króliczkach zwanych klientami a ja mówię NIE, bo jakbym chciał takie szopki i godziłbym się na niedogodności zgłosiłbym się dobrowolnie na testy, i jesli mój problem będzie się nawarstwiał będą kłopociki bo nie po to zdecydowałem się na wóz za ponad 100 tysi żebym się bujał po serwisach częściej jak pomiędzy przeglądami z takich bynajmniej powodów.
Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
urzeka mnie fakt "wiedzy" serwisu na temat problemu,
Mnie ten akurat serwis o ktorym mowimy urzekl w wielu kwestiach, a uwierz ze zaden serwis w BB mial podobna wiedze na temat serwisu skrzyni DSG, tak wiec bez obaw wszyscy z DPF-em w Audi, VW czy Seacie maja podobne problemy
lucasrally, Temat zalatwiony juz jakis czas temu na kolejne 60kkm. A ja za jakis czas przybede tylko na wymiane oliwy Z tym problemow zazwyczaj nie mamy
Komentarz